Browsing Category

Liikunta

SEURAAVA JUOKSUTAPAHTUMA

21 toukokuun, 2015

Edellisestä juoksutapahtumasta aletaan olla pikkuhiljaa selviydytty ja seuraava puskeekin päälle melkein heti perään. Osallistumme nimittäin huomenna työporukan kesken Töölönölahdella järjestettävään yritysmaratonviestiin, johon ollaan kerätty vajaan kymmenen juoksijan tiimi. Jokainen vetää Töölönlahden ympäri (n. 2,2km) aina omalla vuorollaan ja rundeja tulee jokaiselle 2-3. Tapahtumaan on tänä vuonna ilmoittautunut mukaan ennätysmäärä yrityksiä ja voisin veikata, että tästä tulee superhauska juttu. Meillä on huipputiimi koossa ja musta on ihan mahtavaa, että lähdettiin tällaiseen mukaan!

En ole kovinkaan hyvin valmistautunut huomisen koitokseen, sillä ajatukset ovat viime viikojen ajan olleet ehkäpä kuitenkin enemmän siinä viime lauantaisessa HCR:ssä. Vasta eilen illalla kävin ensimmäistä kertaa testaamassa vähän vauhtia tuolle reilun kahden kilometrin pyrähdykselle ja totesin sen olevan yllättävän rankka, kun se tietenkin yritetään vetää oman tason mukaan siihen mahdollisimman kovaan aikaan. Läähätin loppumatkasta kuin hullu, mutta koutsina toiminut sisko mittasi kellosta ihan ok ajat meikäläiselle. Huomenna voisin kyllä koittaa vielä hieman enemmän puristaa adrenaliinipäissäni!

DSC_5905 DSC_5788DSC_5783

Olen muuten nyt muutamilla lenkeillä hakenut noista kompressiosäärystimistä vähän puhtia väsyneisiin jalkoihin ja fiilikset niistä ovat hieman kaksijakoiset. Välillä ne tuntuvat ahdistavan väsyneitä pohkeita entisestää, mutta sitten taas eilen askel tuntui niiden kanssa jokseenkin keveämmältä. Yhdellä lenkillä tosiaan jopa revin ne pois kesken matkan ja tungin taskuihin, kun ne tuntuivat niin ahdistavalta. Onko kenelläkään muilla ollut samanlaisia tuntemuksia?DSC_5792  DSC_5924 DSC_5943 DSC_5844DSC_5914DSC_5886

Takki Adidas* / Housut H&M / Kengät New Balance* / Reppu Björn Borg

* = Saatu

 Onko siellä ketään muita huomiseen yritysmaratonviestiin osallistujia? 🙂

♥ Janni

HCR!!

16 toukokuun, 2015

Tänään on se päivä, jota olen valtavan innon ja jännityksen sekaisin tuntein fiilistellyt maaliskuun alusta asti – Helsinki City Run puolimaratoni. Kevään aikana on tullut juostua aika paljon, vaikka kovin suunnitelmallista treeniä en tätä tämän päivän koitosta silmällä pitäen ole kylläkään tehnyt. En ole ikinä ennen juossut yli 20 kilometrin matkaa ja valehtelisin jos väittiäisin, ettei se jännittäisi yhtään. Mitään varsinaisia tavoitteita minulla ei ole ja lähden ehkä enemmänkin ottamaan selvää omasta tasostani, jota voidaan sitten mahdollisissa tulevissa juoksutapahtumissa lähteä hilaamaan ylöspäin. Olisihan tuo matka kuitenkin siistiä taittaa kahden tunnin pintaan tänäänkin, mutta nähtäväksi jää, että miten tämän pojan käy!

Viimeisen viikon aikana en ole niinkään jännittänyt itse juoksua ja matkan pituutta, sillä on stressannut vihoittelevan polveni kanssa. Siinä on kai joku pieni rasitusvamma ja eniten ehkä tälläkin hetkellä jännittää, että miltä vasen polvi tuntuu tänään juoksussa. Mitään suurempia tuntemuksia siinä ei onneksi tällä hetkellä ole, mutta ei tietenkään voi tietää, että miten se reagoi pitkällä matkalla. Mistään suuremmasta ei siis ole tosiaankaan ole kyse, mutta kädet ristissä toivon, että sen vuoksi tulisi tänään ongelmia matkan varrella!

Ulkona näyttää paistavan aurinko, soittolista on päivitetty ja juoksuseura on ihan huippuluokkaa. Eiköhän tästä hyvä tule – uskon, että kisafiilis ja tunnelma vie paikan päällä meidät mennessään!

DSC_8008 DSC_8056 DSC_8063PS. Jos polvi ei ala temppuilemaan tänään, niin lupaan vetää niin täysii kuin jaloista ikinä lähtee – IIIIK!

 

♥ Janni

LAUANTAIAAMU

26 huhtikuun, 2015

Eilinen aamu aloitettiin lenkillä sekä porrastreenillä. Käytiin juoksemassa kerrankin oikealla pururadalla ja täytyy myöntää, että kyllä se olisi huomattavasti parempi vaihtoehto useamminkin mun asfalttilenkkien sijaan. Mä vaan tykkään mielummin aina lenkkeillä jossain muualla kuin metsän keskellä, joten siksi nuo asfalttireitit tuleekin yleensä valikoitua. Pitää nyt kuitenkin alkaa hyödyntämään tota pururataa useamminkin, kun kerran sellainen löytyy ihan läheltä. Herttoniemen hyppyrimäen lähellä sijaitsevat portaat ovat myös olleet kiva löytö lenkin varrelta ja olenkin käynyt niitä kipittämässä jo moneen kertaan!

DSC_1718 DSC_1745

Urheilusuoritusten jälkeen maistui kotona herkullinen aamiainen!

DSC_1768 DSC_1773Rentoa sunnuntaita!

♥ Janni