Browsing Tag

ASUT

EROON TORKUTUKSESTA

7 huhtikuun, 2015

Nyt on taas palattu arkeen pääsiäisen relailujen jälkeen. Mielen lisäksi rentoilusta kiittää myös meikäläisen pärstävärkki, joka näki tänään aamulla meikkiä ensimmäisen kerran muutamaan päivään. Odotan kesää ihan älyttömästi jo senkin puolesta, että silloin yleensä vähennän meikin määrää ainakin puolella, kunhan vain iho rupeaa saamaan edes hieman päivetystä pintaan. Nopeuttaa aamutoimiakin heti muutamalla minuutilla ja voin siis painaa torkkua useampaan kertaan… No ei vaan tuosta aamuisesta torkuttelusta pitäisi ihan oikeasti päästä eroon, mutta se on kuulkaa helpommin sanottu kuin tehty. Päätän melkein joka ilta herätystä ajastaessani, että huomenna aamulla en sitten torkuta kertaakaan, mutta kuinkas käykään aamulla…. ei ole varmaan vaikea arvata. Vinkkejä tuosta tavasta eroon pääsyyn pliis?

Tältä näytti eilisen päivän rento asu..

DSC_8576 DSC_8824 DSC_8772 DSC_8729 DSC_8655 DSC_8750 DSC_8810Takki H&M – Paita Gina Tricot – Farkut Monki – Lenkkarit Nike(täällä) – Aurinkolasit Ray-Ban

– Janni

IHANA UUSI TUTTAVUUTENI

4 huhtikuun, 2015

Tulimme eilen Kotkaan viettämään pääsiäistä, mutta ennen sitä kävimme Terhin kanssa ensimmäistä kertaa yhdessä räpsimässä kuvia. Olemme tutustuneet pikku hiljaa blogien kautta ja nyt vihdoin siirretty kommunikointi täältä interwebin maailmasta myös ihan oikeaan elämään. Tämä on itseasiassa ensimmäinen kerta koko blogihistoriani aikana, kun olen tällä tavalla tutustunut toiseen bloggaajaan ja sopinut treffit tuosta noin vaan. Ollaan nyt tavattu pari kertaa ja hyvä niin, sillä tuo tyyppi on osoittautunut juuri niin mahtavaksi kuin osasin aavistellakin ja tulemmekin ihan älyttömän hyvin juttuun. Ihana uusi tuttavuus! ♥

Yhteisiä kuvaushetkiä tullaan varmasti järjestämään useamminkin, sillä homma toimi jo nytkin niin pirun hyvin!

DSC_7727 DSC_7759 DSC_7750 DSC_7811 DSC_7821 Takki ja paita H&M – Farkut Monki – Kengät VANS (saatu) – Huivi Cubus

Kuvat: Terhi Suanto

Ihanaa pääsiäisen jatkoa kaikille 🙂 Ottakaa iisisti!

– Janni

KAMERAHÖPINÖITÄ JA ASUA

1 huhtikuun, 2015

DSC_7563Mainitsinkin tuossa jo jokin aika sitten, että sain Nikonilta kameran itselleni testikäyttöön. Nikonin kamerat olivat minulle hetki sitten täysin tuntemattomia ja vaikka tietenkin tiestin niiden olemassa olosta, niin en ollut ikinä tainnut yhtäkään kuvaa sellaisella napata. Hiljattain täysikennoisen järjestelmäkameran ostoa miettiessäni minua alkoi kummasti kiinnostamaan Nikonin monipuolinen ja suhteellisen tuore valikoima, joilla Nikon ehdottomasti erottuu edukseen kilpailijoistaan. Olen nyt kuvannut Nikonilla kohta parin kuukauden ajan ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Parit ekat päivät olivat kyllä melkoista tuskaa ja hermo meinasi mennä, mutta nopeasti ne sormet alkoivat kuvatessa osua oikeille säätönappuloille.

Käytössäni oleva kamera on siis Nikon D610 ja suurimmaksi osaksi olen kuvannut Nikkorin äärimmäisen hyvällä hinta/laatu -suhteella(alle 200e) varustetulla 50mm 1.8G -objektiivilla. Erityisesti tarkennus on tuolla kombolla toiminut ihan naurettavan hyvin ja vaivattomasti. Tarkennus napsuu kohdilleen todella näppärästi kokemattomammankin kuvaaja käsissä ja ainoastaan todella hämärässä tarkennus jää sahaamaan edestakaisin, mutta se sallittakoon tuon hintaluokan linssille. Olen ollut muutenkin oikeastaan kaikin puolin tyytyväinen tuon setin tuottamaan jälkeen ja yllätyksekseni tuo budjettilinssi saa kyllä omat suositukseni. Viime viikolla sain sitten testiin laajakulmaisen kiinteän 20mm 1.8G -objektiivin, jolla olen innoissani räiskinyt kuvia siitä lähtien. Tuo tulee olemaan minulla vain muutaman viikon ajan, joten onhan siitä otettava nyt kaikki irti. Tuo 20mm polttoväli tuntuu olevan juuri sopiva omiin tarpeisiin, sillä kuva-ala on laaja, mutta pysytään silti maltillisella tasolla ja vääristymät ovat vielä melko pieniä. Suuri aukko takaa sen sijaan onnistumisen myös hämärissä oloissa sekä lyhyen syväterävyysalueen sellaista halutessa, kuten esimerkiksi asukuvissa.

Mulla alkaa pikku hiljaa olla sellainen fiilis, että taidanpa olla valintani tehnyt ja leiriytynyt nyt ainakin toistaiseksi Nikonin tiimiin. Kamera tuntuu istuvan todella hyvin omaan käteeni ja kaikki pelaa muutenkin ongelmitta. Tuo 20mm 1.8G -laajakulma taitaapi olla ostoslistallani heti sen jälkeen, kun lainalasista on luovuttava. Kyseinen linssi on äärimmäisen monikäyttöinen omissa tarpeissani ja sillä pärjäisi tulevaisuudessakin varmasti monissa tilanteissa. Lisäksi kiinnostaisi kovasti Nikkor 50mm 1.4G, mutta ei nyt mennä asioiden edelle!

Tämänkin postauksen kuvat on räpsitty sillä 20mm laajiksella

DSC_7530 DSC_7502DSC_7555DSC_7521DSC_7544Takki Gina Tricot* – Paita Zara – Farkut Crocker JC* – Kengät Converse – Aurinkolasit Ray-Ban

* = saatu

Joko olen saanut jonkun pään käännettyä leveälahkeisten housujen paluun suhteen? 😉 Itse olen hurahtanut, kuten saatatte huomata…

Kuvat: Annika O

♥ Janni